Monday, February 2, 2009

Sila Duduk Bersila


Assalammualaikum....



Sabtu lepas saya menghadiri perkahwinan adik kepada kwn baik saya juga.. adik kepada fasya.. Saya bergegas pulang dari batu pahat ke kl...sebab atok saya dah di hantar ke umah makcik kat seremban utk treatment...( saya lama gak kat kg sebab atok sakit kuat ari tu...)

Perkahwinan ni di buat kat dewan serbaguna tmn ehsan, kepong... Kul 8.00 mlm - 10.30 mlm.. saya dah geng-geng ahlil sunnah ada job yang telah diamanatkan oleh fasya... ( Fasya ni kwn kitorang, dia dah takde mak + ayah, pastu ini pertama kali dlm keluarga ada kenduri kawen, so kitorg sbg kwn, bantu apa yg boleh..)

Apa yang menariknya pada kad jemputan tertera:-
* Pakaian Tradisional
* Jamuan secara duduk bersila

Saya dan shaz ditugaskan mengiring pengantinn atau 'inang'.. dari pintu masuk sampai pelamin n duduk bersimpuh depan pelamin tlg bg bunga telur kat perenjis air mawar pengantin...jalan kad red carpet wa ckp sama lu...!! tapi berkaki ayam...kasut kena bukak... so, melangkah la kami dgn lemah gemalai ikut rentak gamelan yg ada...(rase mcm konvo smule..heee) pijak red carpet yg telah ditaburi fresh flowers yang sungguh wangi...hehehe...



^ Shaz, Saya, Fasya n Am ^

Inilah Ahlil Sunnah Wal Jamaah... Kami la geng paling nakal dan paling pandai dlm kelas...huhuhuhu.... pandai auta..!! Semua pun bujang lagi...



^ Pondok tu ada kuih-muih tradisional...^

Takler tradisional mane...karipap, kuih bom dan buah pisang...tapi nice tau...dan comel jer... masa saya amik gambar ni, karipap baru pas goreng...bau nyer...sungguh yummm..hehehe..

^ Duduk bersila yer...^

Bawah tudung saji ada dodol...bekas belanga tu isi air...

^ ulam-ulaman, sambal tempoyak, cencalok dan sambal belacan...^

Soorrry la geng, saya lupa lak amik gambo mknan sebb masa amik gambo ni, mknan takder lagi... tapi makanan mmg besh..!! double thumbs up..!!! Makan nasik putih, ayam masak kicap, daging masak gulai, sambal ikan bilis, urap paku pakis, umbut kelapa, ikan kering dan satu lagi lauk aku tak pasti...rebung kot...

Tapi mmg besh sgt, nasik panas dan lauk sume panas2....bau nyer amat menyelerakan... makan bersila lak tu, pakai tgn ..aper lagi....:))

^ Pemuzik ^

Pemuzik-pemuzik gamelan , org negeri 9 ler... patut penari tu pakai baju minang dan lagu-lagu sume lagu negeri....


^ Meja mkn beradab pengantin...^

Pengantin pun makan dok bersila ok...

^ Pelamin....^
Pengantin bersanding pun duduk bersila dan bersimpuh...kasut bukak...
Nampak bantal putih tu,..haaaa...saya dan shaz bersimpuh dan tersengih2 la kat atas tu... dgn geng2 jahat kat bawah wat lawak memacam...huhuhuhuuhu.... Tapi besh la jadik ' inang' neh... tgk org bersilat dan menari depan mata jer...hehehheh...mcm-mcm tarian ada...

^ Suasana dewan^

Red carpet ni la laluan mengiring pengantin...masa ni bunga lum tabur lagi.... dan meja kiri kanan tu utk tetamu...sile-sile... duduk bawah yer....

^Am^
Penjaga kasut kat lua dewan..huhuuhuhuhu....dan tukang bagi door gift...
Anyway, well done fasya!!! You did a very well job!! and to : Nurfenne Fasya n hubby... "Selamat Pengantin BAru..."




4 comments:

azzamoro said...

woiiii sedapnyer....... makan ala2 kg..kecur aku

sissomebody said...

memang sodap...!!!

ika siti said...

Menariknyeeeee

ika siti said...

Menariknyeeeee