Wednesday, August 11, 2010

~second day


Kerabu - Daun Selum+Daun Selasih+Taugeh+Kerang

Ikan Kerapu-Masak Kicap+Blackpepper

Bubur Lambuk- hubby amik kat kg.baru

Assalammualaikum...
Hehhh cite makanan lagi...takde citer ar tu citer makanan jer...kalau tak bersawang blog aku...
Pagi td pun bgn kul 4.30...bagus mata terus celik je... kul 4.30 kat area umah bunyi azan tau...smlm aku da konpius...tp rase tu azan kejut sahur...tp kan...kalu org tak tahu die ingat da subuh...tak sahur ler jawabnya....hehehheheh leh pakai ke fantasi aku neh?
Ni makanan masak utk berbuka forward ke sahur, kalu tgk ikan kerapu tu kelar 3, yg ekor simpan utk sahur..hehheheh...smlm tak pi pasar ramadhan pun...sbb tak rasa nak mkn len...so bek simpan je duit en...
Kerabu tu inspirasi shaz...*maceh yang...luv ya...* 1st time wat kerabu, aku tibai ikut suke, yang leceh sket pasal kena basuh kerang bersih2 pastu rebus pastu kena kopek kerang...leceh sket tp sedappppp....refreshing je rasa mkn ulam2....heeee
aku tgk entry org len sume siap ajar cara2 penyediaan masakan diorg...ni kalau sesapa nak resepi ni sila la tggl komen eyh...ni resepi aku hentam tp sedap k...hihihi....

No comments: