Friday, August 14, 2009

bersawang....

Assalammualaikum....

pergghhh....ni bkn bersawang lagi....tapi umpama kalau mcm masuk utan mmg tak jumpa jalan keluar arrr....ehheheheheh.....lama giller tak update blog....
nak kata bz sgt tu tak la...tapi semenjak takde notebook neh...hmmm payah ar kit...:))
banyak perkara dah berlaku dalam idup aku...tapi yg pahit2 tanak kenang laa....
ekkh...tadi kan...mkn kat food court jusco cheras selatan... mcm biasa la...aku mmg lonely punyer org...mkn sengsorang...pastu aku tgk kat sume stall sume bukan muke melayu...
kat stall nasik campur pun bukan melayu...aku pun dgn selamba tanya..."akak ni org mana ekh?" dier pun jawab..."indon..."
aku tgk stall lain...yg western siap org bangla ekh....perghh....ke mana perginya org kita...? kita skrg dah start mkn air tangan org luar ker???
setuju tak kalau korang gi mkn kat kg.baru....yg jadik tukang masak kalau tak indon mesti acheh atau pattani...
tak pun gi je la makan memana...dah susah jumpa org melayu kita kecuali yg meniaga burger....
makin lama bangsa kita makin mundur...
soryy ekhhh aku bukan prejudis bangsa...tapi aku terfikir camana anak2 aku nanti...
pastu aku teringat atok aku pesan...dier kata..."camana susah pun hidup...jgn la jumpa dgn peperangan..." aku terfikir kalau negara kita dijajah sekali lagi...skrg pun negara kita dah dijajah "pemikiran nyer..."
aku harap kita sama2 jgn pandang remeh perkara ni...bayangkan la...kalau selalu mkn 'air tgn' diorang...so senang diorang nak masuk dalam fikiran kita kan...
Ya Allah jauhkan la semua tu....

1 comment:

azzamoro said...

lenkali pi jusco cheras selatan ajak aku. jgn pi sorg2.. hehe