Friday, January 16, 2009

"Aku Dan Muzik..."

Assalammualaikum...



Ada ke yang baca blog saya ni? Thanks ya... heheehehee....

Korang suka muzik..? Mana ada manusia zaman skrang tak suke muzik ye tak...? Saya pun suka tau, tapi tak semua muzik saya dgr... Hmmmm.... beberapa nama artis yang mmg saya layan kaw-kaw muziknya... malah, kat walkman mobile phone saya ada lagu diorang jer... hehehehheh..



1) Faizal Tahir

Kena la sokong artis kita... Saya minat giller kat suara dan performance dier...!! Juga personaliti dier...!! Promoting esok...~ korang jgn lupa tgk ANUGERAH JUARA LAGU 23, TV3, 9 MLM.. VOTE FAIZAL TAHIR... lagu 1) SAMPAI SYURGA 2) COBA ~ TAPI DAH TUKAR 'CUBA'... kalau saya ada gang mmg nak gi jer Stadium Bukit Jalil sok...dah la stadium kat belakang umah jer...heeehehehe... Saya suka la sumer lagu dier walau dier tak ensem mana tapi bakat beb n hope Faizal dapat bawak nama negara kita ke peringkat lebih tinggi....:))



2) Armand Maulana

Haaaaa.....ni vokalis kumpulan Gigi...korang mesti tahu lagu 11 Januari..ye tak..? Saya mmg minat dier ni, kalau korang dgr Cd atau lagu-lagu mereka ni, diorang bawak lagu yang 'easy listening'... tapi bile performs atas pentas si Armand ni sangat la energetic..!!.. Saya suke giller... pastu kan saya ada jumpe sorang mamat ni persis macam muka si Armand ni... dah terjatuh gak la hati ni...heeeeee.... Selain tu, saya suka lagu-lagu ketuhanan yang di bawa mereka.. korang try dgr tajuk lagu ni ' Dosa Ini ~ Gigi '...



3) Padi

Pernah dgr nama band ni? atau pernah dgr tajuk lagu ni.. " Menanti Sebuah Jawaban ".. tak pernah plak kalau sape-sape dgr lagu ni kata lagu ni tak besh...hehehehhe... layan beb band ni.. lagu dier sume sedap di dengar plus lirik yang bagus... saya tak minat pun ahli-ahli band ni, tapi saya sangat minat pada muzik, lagu, lirik dan nyanyian band ni...



4) Dewa 19

Band ni mmg dah " established " ler... dulu saya tak minat, tapi lagu " laskar cinta " buat saya nak tahu lebih ttg band ni... Sebenarnya saya tak suka lagu tu tapi bila saya tahu rupanya lagu tu adalah lagu ketuhanan baru la saya dok perati smule lirik lagu serta muzik nya... hmmmm, tak kenal maka tak cinta... Sempoi aar band ni....



5) Dayang Nurfaizah

Ada orang suke dier ni ader orang yang mencemuh... tapi saya sukeeeee dayang.... bakat dier kualiti beb, kalu korang perasan, tiap-tiap tahun dier mesti performs utk AIM...nape artis lain payah sangat nak performs AIM? sebab artis lain tak kuat sgt kualiti nya, banyak yang baru 1~2 lagu dah tenggelam...tak pun dah poyo sgt... lurve dayang....muahsss...



6) Ella

Saya sukeeee dier la...aper pun org cakap, saya ttp suke El... manja...cantik...walau tak pandai masak tapi lagu-lagu dier saya suke... korang penah dgr dier bwk lagu " jujur takkan melupakanmu"?....hmmmm lagi sedap dari yang ori tau....ngan manja-manja dier tu...heeee....



7) The Rock

Pernah dengar tak? The Rock ni anak didik Ahmad Dhani~ Dewa... Saya suke lagu " kamu-kamulah surgaku dan Munajat Cinta..." Lagu Munajat Cinta pernah jadik lagu tema cite aper ekh, lupa la...tapi ada kat astro... Tapi layan beb....



8) Anuar Zain

Mesti la suke kat dier...lagu dan personaliti dier... ada org kata dier gay...ader kata dier kaki perempuan...ntah laa...saya minat kat muzik dan lagu dier jer... tapi mmg ensem aarrr dier... masa jumpa live rase mcm nak peluk....hehehehheheh....



9) Peter Pan

Boleh la telinga saya menerimanya... pernah dengar "Bintang Di Syurga"? try....



10) Butterfingers

Haaaaa.....try dgr album " Kembali.." Dalam album ni pun banyak lagu berunsur ketuhanan.. Tapi Emmet dah nak stay kat luar negara laaa... sambung blaja...hari ni ader konsert diorang tau kat Istana Budaya, tiket RM35 jer...tapi takde kawan la nak gi.... :(



Ni la antara kesukaan saya...apesal banyak indon ekh? entah la, muzik mereka menawan hati saya...tapi saya tidak taksub sampai meminggirkan artis Malaysia, cuma saya jadik geli bila nampak artis-artis Malaysia ni tak la hebat mana, tapi bercium-cium pipi antara lelaki perempuan sesuka hati...Agama Islam tapi.... korang pikir la sendiri...

Pastu kebanyakkan band kesukaan saya ni bawak lagu 'Ketuhanan Islam' dengan cara yang bukan sekadar nasyid tapi boleh menitis air mata jika menghayatinya... Tak mesti kita as Muslim hanya mendengar nasyid kalau nak dengar pujian atau rayuan pada Allah swt..

Kalau band kat Malaysia ni banyak yang sekadar memuji@ cerita nya frust pasal bf @ gf.. bosan...

Mendengar muzik juge adalah cara saya mengalihkan pemikiran dan emosi saya...banyak masa saya bersendirian dan muzik la yang menemani saya...

Nape takder artis antarabangsa...? Saya layan gak mcm2 nama artis antarabangsa tapi biasa-biasa jer la... of coz sebab lagu ketuhanan diorang takleh terima oleh otak saya.... hehehehehe... saya punye suke la nak minat sape...huuuhuhuhuhuuhu...

1 comment:

3740Journal said...

aku suke faizal tahir & anuar zain.. best2